top of page

Cases

images.png

DSV: Fra papir til app

Udfordring

DSV opererer inden for transport og logistik, som er et stærkt konkurrencepræget marked med små indtjeningsmarginer og mangel på chauffører. Det er afgørende hele tiden at optimere logistikken, reducere omkostninger og samtidig forbedre kundeoplevelsen. Det kræver innovativ brug af nye, digitale muligheder.

Løsning

DSV har en vision om at give kunderne hurtigere og bedre information om deres fragt og forsendelser. Samtidig har DSV en ambition om at gå fra papir til digital håndtering af ordrer, så kunderne kan få realtime-information, og så chaufførernes papirarbejde bliver reduceret. Derfor fik Mette Vind til opgave at være projektleder for udviklingen af en intuitiv Driver App, som gør det muligt løbende at følge fragt og forsendelser – også for kunden.

Resultat

App’en blev udviklet til iPhone og Android og rullet ud i 21 europæiske lande. Det blev sikret, at datahåndtering lever op til EU’s persondataforordning (GDPR). App’en blev også vejen til ændrede, interne arbejdsgange i DSV og en ny måde at kommunikere på mellem kontor og chauffører til glæde for kunderne. Det betyder, at 4.000 chauffører i 21 lande nu kan levere information i realtid til DSV og kunderne.

bottom of page